11.5.16

Rv 23+3, raskausoireet tähän asti

Enää pari viikkoa, ja viimeinen raskauskolmannes alkaa :) Aika mahtavaa! Vauveli on nyt sellainen vajaa 30 senttiä pitkä, ja painoa pitäisi olla puolisen kiloa. Eli pikku laiheliini :)

Olen päässyt tässä raskaudessa helpommalla kuin Ruuta odottaessa. Tuolloin olin ollut tähän mennessä jo pitkään sairaslomalla jatkuvan migreenin takia, varmaan toista kuukautta. Välillä oli aika masentavaa olla kotona ja herätä joka aamu päänsärkyyn, tai mennä nukkumaan päänsäryssä ja ei tiennyt kuinka pitkään se vielä jatkuisi.

Nyt nämä migreenit ovat alkaneet kiusaamaan vasta viime viikkoina. Viimeisin alkoi eilen illalla, ja edellinen oli toissapäivästä eilisaamuun. Ruun kanssa migreeni on tietysti vielä ikävämpää, kuin yksin ollessa oli, koska nyt olen välillä itku silmässä kun joudun sanomaan Ruulle, että äiti nyt vähän lepää. Hänkin sanoo jo usein "äitin pää kipeä" :(





Meillä on muutenkin ollut viime aikoina huono tuuri terveysasioissa: ensin olimme Ruun kanssa pari viikkoa kovassa flunssassa, sen perään alkoi mulla 6 päivän migreeniputki ja sen jälkeen olimme Ruun kanssa kaksi päivää vatsataudissa. Ja miksi juuri nyt, kun aloimme salilla käymään? :( Tänäänkin oli tarkoitus mennä heti aamusta, mutta nyt on koko yö oltu migreenissä ja edelleen särkee.. Saa nähdä auttaako lääke mitään.


Edellisessä raskaudessani minulla alkoi jossain vaiheessa levottomat jalat vaivaamaan joka yö. Onneksi sitäkään vaivaa ei ole vielä tullut - jos teillä jollain on se vaivana, niin varmaan tiedätte kuinka raivostuttava ongelma se on!

Vatsataudin aikana sain ensimmäiset kipeät supistukset. Ekassa odotuksessani minulla ei ollut niitä ennenkuin synnytys käynnistettiin, ja siksi hieman säikähdin nyt, kun supparit alkoivat. Onneksi ne myös loppuivat lyhyeen ja johtuivat vain tuosta vatsapöpöstä.


En ole kokenut mitään hormoneista johtuvia mielialojen muutoksia. Olen ollut koko raskauden ajan aika tasaisen tyytyväinen ja minkäänlaista suurempaa kiukuttelua tai itkuherkkyyttä ei ole ollut :)

Toistaiseksi yöt menevät muutenkin hyvin, vatsa ei ole vielä niin iso että se hankaloittaisi nukkumista. Toki vatsallaan nukkumisesta on pitänyt luopua jo ajat sitten, ja se on harmi, mutta muistan edellisen odotuksen ajalta sen, kun iso masu alkoi särkemään myös kyljellään nukkuessa. Sitä vaivaa ei ole vielä :)

Kaiken kaikkiaan katsoisin, että tämä on tähän asti ollut hyvin helppo raskaus! Toivottavasti jatkuu samalla tavalla :)


1 kommentti:

  1. Voi toivottavasti sun ei tarvitse pitkiä aikoja kärsiä pään kivusta,se on niin inhottavaa!!ja levottomat jalat on todellakin ÄRSYTTÄVÄ vaiva!
    Täälä elellään rv 34 ja mulla särkee lähinnä lonkkia yöllä. Mies naureskelee mun kyljen kääntämiselle, on meinaan melkoinen operaatio:)

    VastaaPoista

Kiitos käynnistäsi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...