14.11.14

Villit yöt

Voihan vauva-arki taas näitä öitä.

Ensinnäkin, mulla on nyt sit taas joku flunssa ja lämmöt päällään, ja rinnassakin oli tukos, et en sit tiedä johtuuko lämmöt siitä vai mistä, mut ääniki lähtee ja kurkku kipeä... Hyvä olo kaikin puolin.

Sit viime yönä, joskus yhden maissa, Ruu siinä meidän välissä keksi alkaa sekoilemaan.

Lähti unissaan konttailemaan ja nousi istumaan ja välillä inisi ja meni vuorotellen molempien kainaloon mönkimään. Ja taas konttaamaan. Tätä jatkui siinä aamyöllä varmaan puoli tuntia, ennenkuin tyttö suostui rauhoittumaan kainaloon ja jatkamaan unia. Omat unet oli siinä vaiheessa tietysti kadonnut.

Jussilla piti olla herätys viiden jälkeen, mutta 6:40 katsoin kelloa, niin siinä se edelleen makasi peiton alla sikeässä unessa :D Kymmentä vaille 7 päätin kysyä, että mikäs juttu tää on ja nousihan se sieltä.

Mä en ymmärrä tuota mun rakkaan mieheni logiikkaa; harva se aamu hänellä soi herätyskello ihan liian aikaisin, sitten sitä torkutetaan ja lopuksi laitetaan kiinni ja jatketaan unia :D

Mä oon nyt ottanut asiakseni potkia hänet kirjaimellisesti sängystä, kun se kello ekan kerran soi, ettei vauva heräisi siihen torkuttamiseen. Tänä aamuna en ole varmaan kuullut kelloa.

Yksi yö meni siinä, kun Jekku juoksi kiimasta sekaisin ympäri taloa. Raukka! Punkilla on siis kiima päällä ja Jekku on nyt Jussin äidin luona hoidossa sen aikaa (Kiitos!)

Kertokaa mulle, mikä tuon torkuttamisen idea on? Eikö vois vaan suosiolla nukkua siihen asti, mihin saa nukkua ja sit pompata ylös? :D




Pojat on välillä vähän hassuja.



5 kommenttia:

  1. Itse en ole koskaan torkuttanut. Varmuuden vuoksi käytössäni on tuplaherätys, eli ensimmäinen herätys esimerkiksi 7:10 ja toinen herätys 7:20. Toinen on vain siksi, jos joskus unissani lyön ensimmäisen herätyksen pois, niin toinen herättää hetken päästä. Näin käy ehkä kerran kuussa, muulloin aina herään siihen ensimmäiseen.

    Kun taas mieheni torkuttaa aina vähintään puolisen tuntia. Onneksi olen siihen aikaan jo töissä. Syyksi olen joskus saanut,että on niin kiva kun voi vielä vähän aikaa nukkua..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on varmaan joku miesten juttu! Tai ainakaan kukaan nainen ei ole tunnustanut tekevänsä tollaista! :D

      Poista
  2. Meillä ihan sama, mies haluaisi jostain ihmeen syystä nousta aamulla kaksi tuntia liian aikaisin. Yhtenäkään aamuna se ei kuitenkaan jaksa kuitenkaan nousta vaan torkuttaa torkutta - ja minä yritän nukkua, pikkasenko ottaa päähän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ottaa! Sama täällä. Ja oon ajatellut, että kun joku aamu vielä Ruun herättää sillä torkuttamisellaan, niin saa kyllä ottaa vauvan mukaansa töihin :D

      Poista
  3. Mun mies tekee tota myös, ja aika usein se parin torkun jälkeen siirtää herätyksen tunnilla eteenpäin :D onneks on liukuvat työajat ja onneks mä oon tohon aikaan jo muutenkin hereillä. Mut ei tää pelkästään miesten juttu oo, mun äiti harrastaa tätä myös. Työt alkaa klo 9, matkaan menee 5min ja silti se aloittaa herätysvehtaamisen klo 6.30! En käsitä!

    VastaaPoista

Kiitos käynnistäsi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...